måndag 3 februari 2014

1920-tal på Klubb Modärn

Jag uppdaterar sällan här nu då jag flyttat över min aktivitet till min andra blogg Vintage Spyglass. Kan dock inte hålla mig från att dela med mig av min outfit på Klubb Modärn här om sistens. 20-tal så långt ögat kunde nå.


Svart klänning och "cape" i svart med ränder. Halsband av glaspärlor i vitt och guld. Symmetriska mönster var ju inne på 20-talet. Lite längre örhängen i silver och guld, tyvärr syns de dåligt på båda bilderna. Sotade ögon och markerade, aningens ängsliga ögonbryn. Röd putmun och rouge på kinderna.


I Håret hade jag en hårprydnad som andas 20-tal men är inköpt på H&M för många år sedan. Den pryddes med en plastcamébrosch. Under fäste jag ett hattflor i guldfärg. Häftigt fynd från en loppis och jag knappt trodde skulle komma till användning, men den som spar han har. hade några andra val på hattflor då jag passade på att besöka Hattbaren när vi var i Stockholm i somras. Annars är det ju attans svårt att hitta hattflor. Håret har jag misshandlat med vågformad våffeltång, massor av spray och torrschampo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar