torsdag 26 juli 2012

Sommarfynd

Det var länge sedan jag skrev men nu är jag tillbaka igen. Sommaren har hitintills bjudit på många tillfällen att fynda på loppis. Vi reste ned till Norrköping till min svägerska och där gick vi på "Himpa", Himmelstalund, där de har stor loppis en gång i veckan. Det var vackert väder och fynden lät inte vänta på sig. Handvirkade damhandskar, clips, lakan med vackra monogram och en vacker keramikurna, modell större, fick följa med hem. Tur man har Combi! På vägen upp stannade vi vid saltmagasinen i Ö-vik och fyndade även där. Jag fick med mig en del smycken, bland annat halsband och örhängen av Kalevala Koru. De säljer jag nog på Tradera sedan. Här kommer lite bilder på vackra sommarfynd.

Div. vackra burkar och vaser  

Skruren camébrosch i snäckskal

Tekniskt sett en tavla men så liten att den kan användas som ett hänge

Lyckas ofta hitta halsband av bärnsten för en billig penning

Stelt armband och örhängen i sterling silver och turkos.

Halsband i tenn. Sameslöjd från Fatomakke

Halsband i tigeröga

Små skönheter från Norrköping

Clipsörhängen från "Himpa"

2 kommentarer:

  1. Ja säg som Gertan: "Äntligen"!!

    =)

    ~ L.

    SvaraRadera
  2. hej!! skulle du kunna tänka dig att sälja armbandet med turkosen? har en ring med en turkos som behöver en kompis! hör av dig om du är intresserad av en affär eller kanske ett byte :) ida.fotograf@hotmail.com

    SvaraRadera