lördag 25 juni 2011

Ur mitt smyckeskrin: Silver och markasiter

En nygammal kärlek är smycken i silver och markasiter. Av någon anledning är det många som ogillar denna sort av smycken. Under 80-talet fick smycken av silver och markasiter en blomningstid. Vad jag kommer ihåg satte man även markasiter på oädla metaller i stor utsträckning. Kanske tycker de som handlade smycken vid den tiden att silver och markasiter ser billigt ut eller så tvivlar de på dess äkthet? Själv tycker jag att de är vackra och fortfarande mycket prisvärda (kanske inte så länge till). Vad tycker ni?

Detta halsband kommer jag att bära när jag gifter mig i augusti

Superminimala silverstämplar

Praktfullt eller hur?


Tillhörande örhängen


Artdecostil med kolpärlor


Tyvärr tappar de lätt sina stenar. Då kan jag utan dåligt samvete använda dem till vardags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar