torsdag 28 april 2011

Souvenirer

För ett par veckor sedan var jag på auktion i Slöjdarnas hus utanför Vännäs. Denna gång var det ett dödsbo efter en frisör och lanthandlare! Hattar, skor, klänningar och väskor slogs om utrymmet med smycken av alla slag, samt en massa annat så klart! Jag hade med mig min 7 månaders dotter så jag blev inte där så länge men hann ropa in några lådor rat. Bland dem fanns ett par puderdosor och två souvenirsmycken i form av miniatyrfotoalbum. Några har jag lagt ut för auktion på tradera.

http://www.tradera.com/auktioner/Sinwe. 

Nedan finns bilder på en som jag ej lagt ut för auktion ännu.

Miniatyrbok med bilder från Wien


Svartvita bilder från bl.a. spanska ridskolan.



Souvenirer i form av smycken finns det en uppsjö av och man kan avhandla ämnet i åratal. En del samlar så klart på souvenirsmycken men jag är inte en av dom (!). Någon stans måste man väl sätta ned foten och säga stopp (sa hon lite osäkert).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar